Numere naționale scurte 116xxx deschise spre atribuire
Ghiduri pentru furnizori
Planuri de control
Formulare
Plăţi furnizori
Harta de acoperire
Comparator de oferte
Ghiduri tematice
Portabilitatea numerelor
Protecția datelor cu caracter personal
Intrebari frecvente
Petiţii şi reclamaţii
Consultări on-line
Linia telefonică de informare și anticorupție (apel gratuit)
Verifică viteza Internet
Adresa: bd. Ştefan cel Mare, 134 MD-2012, Chişinău Republica Moldova
Anticameră tel.: 022 251 317 fax: 022 222 885 e-mail: office@anrceti.md
Relații cu mass-media tel.: 022 251 364 e-mail: stela.iacob@anrceti.md
Linia telefonică de informare și anticorupție: 080080080
08 Octombrie, 2024
Conform prevederilor p. 29, subpunctul 6) litera i) din Regulamentul privind regimul de autorizare generală şi eliberare a licenţelor de utilizare a resurselor limitate pentru furnizarea reţelelor şi serviciilor publice de comunicaţii electronice, aprobat prin Hotărârea Consiliului de Administraţie al ANRCETI nr. 57 din 21.12.2010, furnizorul este obligat să remedieze deranjamentele tehnice în reţeaua de comunicaţii electronice care au condus la diminuarea calităţii serviciilor sau la întreruperea furnizării acestora, în termene de maximum: 8 ore – pentru incidente minore, 24 ore – incidente majore şi 72 ore – pentru incidente critice.
Vă mai informăm că termenul de remediere a deranjamentelor tehnice trebuie sa fie indicat în contractul de furnizare a serviciilor încheiat cu furnizorul respectiv şi care nu trebuie să depăşească termenul maxim indicat în regulamentul menţionat.
Conform prevederilor p. 29, subpunctul 6) litera g) din Regulamentul privind regimul de autorizare generală şi eliberare a licenţelor de utilizare a resurselor limitate pentru furnizarea reţelelor şi serviciilor publice de comunicaţii electronice, aprobat prin Hotărârea Consiliului de Administraţie al ANRCETI nr. 57 din 21.12.2010, furnizorul este obligat să nu aplice plăţi sau tarife pentru serviciile contractate şi/sau alte modificări la clauzele contractuale anterior convenite, fără informarea în scris a utilizatorilor finali/abonaţilor despre aceasta, cu cel puţin 30 de zile până la data aplicării noilor plăţi sau tarife şi/sau a noilor clauze a contractelor.
Dacă această prevedere nu a fost respectată, puteţi depune o petiţie la ANRCETI, la care să anexaţi toate materialele relevante legate de problema abordată.
Oferirea informaţiei pentru utilizatorul final abonat prin anunţuri în mass-media sau exclusiv prin intermediul propriei pagini de Internet constituie executarea necorespunzătoare de către furnizor a prevederilor alin.(2, 3) ale art.58 din Legea 241/2007, ceea ce conferă utilizatorului final abonat dreptul de a rezilia contractul încheiat, fără a fi penalizat, în cazul în care nu acceptă noile condiţii, cu excepţia cazului în care se stabilesc condiţii mai favorabile pentru utilizator.
Conform prevederilor p. 29, subpunctul 6) litera d) din Regulamentul privind regimul de autorizare generală şi eliberare a licenţelor de utilizare a resurselor limitate pentru furnizarea reţelelor şi serviciilor publice de comunicaţii electronice, aprobat prin Hotărârea Consiliului de Administraţie al ANRCETI nr. 57 din 21.12.2010, furnizorul este obligat să nu refuze neîntemeiat accesul utilizatorilor la reţeaua sa şi, implicit, la serviciile publice de comunicaţii electronice furnizate prin reţeaua în cauză.
Dacă prevederea dată nu este respectată, puteţi depune o petiţie la ANRCETI, la care să anexaţi toate materialele relevante legate de problema abordată, pentru adoptarea deciziei ce se impune în acest sens.
Dacă nu sunteţi satisfăcut de calitatea imaginii şi sunetului programelor TV, adresaţi-vă furnizorului pentru remedierea acestor deranjamente tehnice. Dacă furnizorul nu a întreprins acţiunile de rigoare, puteţi să Vă adresaţi la ANRCETI în scris sau prin intermediul „liniei telefonice fierbinţi” 0-800 800 80 (apel gratuit).
Dacă nu sunteţi de acord cu grila de programe retransmise prin reţeaua TV prin cablu, puteţi să Vă adresaţi Consiliului Coordonator al Audiovizualului (www.cca.md).
La alegerea unui furnizor de servicii TV trebuie să optaţi pentru unul din tipurile de televiziune disponibile pentru regiunea în care locuiţi: televiziune analogică prin cablu, televiziune digitală prin cablu, televiziune prin satelit şi televiziune prin rețele (IPTV), având în vedere avantajele şi dezavantajele acestor tehnologii, câte canale vor fi disponibile, calitatea imaginii şi a sunetului, preţul abonamentului, numărul de televizoare la care va fi posibilă vizionarea, termenul de instalare, perioada minimă contractuală, costul echipamentului etc.
Abrevierea HD vine de la termenul High Definition (definiţie înaltă) şi reprezintă o tehnologie de difuzare cu o rezoluţie înaltă, ceea ce implică imagini mai clare și mai precise.
Un alt acronim este SDTV ce semnifică Televiziunea cu rezoluție standard (Standard-definition television sau SDTV), care este un standard de difuzare a semnalului și imaginilor de televiziune, conform cu normele televiziunii analogice existente în marea majoritate a lumii în cea de-a doua jumătate a secolului al XX-lea: NTSC, SECAM și PAL.
Conform Regulamentului cu privire la furnizarea serviciilor publice de comunicaţii electronice, în calitate de utilizator final, aveţi dreptul de a Vă suspenda, la cerere, serviciile, cel puţin o dată în decursul unui an calendaristic şi cel puţin pentru o perioadă de o lună, achitând, în acest caz, toate cheltuielile aferente suspendării, conform tarifelor în vigoare la momentul suspendării. Numărul maxim de suspendări şi perioada maximă de suspendare se stabilesc de către furnizor.