Conform dispoziţiilor Legii 241/2007, în scopul asigurării drepturilor utilizatorilor finali de a beneficia de informaţii complete, comparabile şi uşor accesibile privind calitatea serviciilor furnizate, ANRCETI poate impune furnizorilor de reţele şi/sau servicii de comunicaţii electronice obligaţia de a măsura şi a asigura valoarea parametrilor de calitate stabiliţi şi recomandaţi acestora.
Prin reglementările sale, ANRCETI a obligat furnizorii de reţele şi/sau servicii de comunicaţii electronice să includă în contractele de prestări servicii încheiate cu utilizatorii finali datele necesare privind parametrii de calitate a serviciilor prestate.
Totodată, furnizorii au obligaţia să includă în contractele respective un set de parametri de calitate de alt ordin, precum ar fi: termenul în care vor începe furnizarea serviciului exprimat în zile calendaristice; termenul de remediere a deranjamentelor tehnice în reţea exprimat în ore; termenul de soluţionare a reclamaţiilor utilizatorilor finali exprimat în zile calendaristice.
Alte informaţii la acest subiect le puteţi găsi în Hotărârea Consiliului de Administraţie al ANRCETI nr. 23 din 03.08.2010 cu privire la aprobarea modelelor formularelor tipizate pentru publicarea şi prezentarea informaţiei privind asigurarea parametrilor de calitate la furnizarea serviciilor publice de comunicaţii electronice.