Informaţie de contact

Adresa:
bd. Ştefan cel Mare, 134
MD-2012, Chişinău
Republica Moldova

Anticameră
bir 503
tel.:  +373 22 25 13 17
fax: +373 22 22 28 85
e-mail: office@anrceti.md

Linia telefonică de informare
și anticorupție: 080080080

Linia specială pentru comunicarea
accidentelor de muncă: 080080099

 

 

Instituţii de stat ale R. Moldova

07 Martie, 2021

În anul 2020 tot mai mulți utilizatori de servicii de comunicații electronice au fost nemulțumiți de decurgerea relațiilor contractuale cu furnizorii acestor servicii

Pe parcursul anului 2020, Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) a primit și examinat 217 petiții parvenite de la utilizatorii serviciilor de comunicații electronice și comunicații poștale, cu circa 20% mai mult față de anul 2019, arată raportul privind examinarea și soluționarea petiţiilor de către ANRCETI în anul 2020.

Din totalul petițiilor examinate de către specialiștii ANRCETI, 196 de petiții au vizat serviciile de comunicații electronice, iar 21 petiții – serviciile de comunicații poștale.

Analiza sistemică a petițiilor denotă că utilizatorii serviciilor de comunicații electronice rămân a fi în continuare nemulțumiți de condițiile contractuale încheiate cu furnizorii serviciilor respective (127 petiții), semnalând probleme privind corectitudinea facturării serviciilor, inclusiv a celor furnizate în roaming (67), calitatea nesatisfăcătoare a serviciilor contractate (72), dar și aplicarea taxei de penalitate, urmare a rezilierii contractelor inainte de expirarea perioadei minime stabilite (33) etc. Alte probleme invocate de petiționari au fost legate de acoperirea cu servicii de comunicații electronice (16), portabilitatea numerelor de telefon (8) și influența negativă, asupra sănătății, a iradierilor câmpului electromagnetic generat de stațiile de bază BTS, la emisia semnalului radio (8). Principala nemulțumire a utilizatorilor de comunicații poștale a fost deteriorarea sau pierderea trimiterilor poștale (9 petiții), dar și termenul de livrare a acestora (7 petiții).

Cele mai multe petiții au vizat serviciile de acces la Internet și serviciile de telefonie mobilă (142 petiții), probleme legate de serviciile audiovizuale au fost semnalate în 23 de petiții, iar aspecte legate de serviciile de telefonie fixă – în 21 petiții.

Printre furnizorii a căror activitate a fost vizată în petițiile examinate se numără: S.A.”Orange Moldova” – 63 petiții, S.A. „Moldtelecom” - 61 petiţii, S.A. „Moldcell” - 25 petiții, S.R.L.”StarNet Soluții” - 11 petiții, Î.S.”Poșta Moldovei”- 14 petiții, etc.

20 ianuarie 2021

Ultima actualizare: 20/01/2021