Adresa:
bd. Ştefan cel Mare, 134
MD-2012, Chişinău
Republica Moldova
Anticameră
tel.: 022 251 317
fax: 022 222 885
e-mail: office@anrceti.md
Relații cu mass-media
tel.: 022 251 364
e-mail: stela.iacob@anrceti.md
10 Decembrie, 2024
Datele statistice prezentate Agenției Naționale pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI) de către furnizorii de comunicații mobile arată că volumul traficului de voce generat de utilizatori în perioada de raportare s-a majorat, față de aceiași perioadă a anului trecut, cu circa 5,9% și a constituit 1,7 mld. minute.
Analiza traficului de voce denotă o creștere a convorbirilor realizate în rețelele proprii ale operatorilor și a celor direcționate către alte rețele mobile. Astfel, volumul traficului realizat în aceleași rețele mobile a crescut cu 4,2%, alcătuind 1,2 mld. minute, iar cel realizat către alte rețele mobile s-a majorat cu 15,6%, însumând 338,1 mil. minute.
În același timp, volumul veniturilor provenite din serviciile de telefonie mobilă, în trimestrul II al anului 2020, au constituit 707,1 mil. lei, fiind în scădere, față de perioada similară a anului trecut, cu 9,9%.Numărul total al utilizatorilor serviciilor de telefonie mobilă, în raport cu finele anului 2019, a înregistrat o descreștere de 5%, totalizând 4,2 mil. utilizatori, dintre care 3,3 mil. erau activi.
Diminuarea numărului total de utilizatori a fost înregistrată la toți cei trei furnizori de comunicații mobile. Astfel, numărul utilizatorilor ”Moldtelecom” S.A. a scăzut cu 0,3% și a alcătuit 406,2 mii, baza de utilizatori ai ”Moldcell” S.A. s-a redus cu 8,6% și a constituit circa 1,4 mil., iar baza de abonați ai ”Orange Moldova” S.A. s-a diminuat cu 3,6% și a totalizat 2,4 mil. Urmare a acestei evoluții, rata de penetrare a serviciilor de telefonie mobilă, raportată la 100 de locuitori, a scăzut cu 8,2 puncte procentuale și a alcătuit 126,6%.
Traficul mediu lunar (MoU) generat de un utilizator, în trimestrul II al anului curent, a constituit 312 minute (în creștere cu 8,9%), iar durata medie a unui apel a fost de 2,2 minute. Cele mai multe minute (365), vorbite în mediu lunar la telefon, au revenit unui utilizator al companiei ”Moldtelecom” S.A., un client deservit de către ”Orange Moldova” S.A. a vorbit în mediu 353 minute, iar cel deservit de ”Moldcell” S.A. – 229 minute.
În perioada de raportare, venitul mediu lunar per utilizator activ de telefonie mobilă (ARPU) a scăzut, față de trimestrul II al anului 2019, cu 7,5% și a alcătuit – 68,8 lei. ”Moldtelecom” S.A. a înregistrat un ARPU de 74 lei, ”Orange Moldova” S.A. – de 73,2 lei, iar ”Moldcell” S.A. - de 60 lei.
Cotele de piață, în funcție de cifra de afaceri, ale celor trei furnizori de telefonie mobilă nu au suferit schimbări esențiale. Astfel, 64,4% din piață revine ”Orange Moldova” S.A., 29,5% - ”Moldcell” S.A. şi 6,1% - ”Moldtelecom” S.A.
04 septembrie 2020