Informaţie de contact

Adresa:
bd. Ştefan cel Mare, 134
MD-2012, Chişinău
Republica Moldova

Anticameră
tel.:  022 251 317
fax: 022 222 885
e-mail: office@anrceti.md

Relații cu mass-media
tel.: 022 251 364
e-mail: stela.iacob@anrceti.md

 

Linia telefonică de informare
și anticorupție: 080080080

 

Instituţii de stat ale R. Moldova

19 Martie, 2024

Examinarea litigiilor

În conformitate cu prevederile Legii comunicaţiilor electronice nr. 241-XVI din 15.11.2007 (în continuare Legea 241/2007), ANRCETI examinează două tipuri de litigii: (i) dintre furnizorii de reţele şi/sau servicii de comunicaţii electronice şi (ii) dintre furnizorii de servicii de comunicaţii electronice şi utilizatorii finali. Modul de soluţionare a acestor litigii de către Agenţie este stabilit de Regulamentul privind procedura de soluţionare a litigiilor din domeniul comunicaţiilor electronice, aprobat prin Hotărârea Consiliului de Administraţie al ANRCETI nr. 54 din 24.09.2013. Hotărârea a intrat în vigoare la 13 decembrie 2013, odată cu publicarea în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.

Conform Regulamentului, în situaţia apariţiei unui litigiu dintre furnizorii de reţele şi/sau servicii de comunicaţii electronice, în legătură cu drepturile şi obligaţiile impuse acestora în temeiul Legii 241/2007 şi ale reglementărilor ANRCETI sau care beneficiază de obligaţii privind accesul şi/sau interconectarea în conformitate cu dispoziţiile aceleiaşi legi şi ale reglementărilor ANRCETI, în cazul în care nu poate fi soluţionat de către aceştia de sine stătător pe cale amiabilă, oricare dintre părţi are dreptul de a sesiza Agenţia în vederea soluţionării litigiului.

În situaţia apariţiei unui litigiu dintre furnizorul de servicii de comunicaţii electronice şi utilizatorul final ocazionat de aplicarea prevederilor Legii 241/2007 şi în legătură cu condiţiile (clauzele) contractuale privind exercitarea drepturilor conferite la Capitolul VIII din Legea 241/2007 şi/sau la executarea acestor condiţii (clauze), care nu a fost soluţionat de către părţi pe cale amiabilă, conform procedurii stabilite prin contractele încheiate, aceştia au dreptul de a se adresa ANRCETI în vederea soluţionării litigiului în cauză.

În situaţiile descrise mai sus, oricare dintre părţi poate depune la ANRCETI, personal sau prin reprezentant, o reclamaţie în care solicită rezolvarea litigiului respectiv. Lista informaţiilor pe care trebuie să le conţină reclamaţia privind litigiul dintre furnizorii de reţele şi/sau servicii de comunicaţii electronice este stabilită de Regulamentul menţionat mai sus. Reclamaţia va fi întocmită conform modelului prevăzut în anexa la Regulament.

În cazul examinării litigiilor dintre furnizori, dacă se constată că cerinţele reclamantului sunt întemeiate, ANRCETI va lua măsurile necesare pentru restabilirea drepturilor şi intereselor legitime ale reclamantului prin emiterea unei decizii obligatorii a Consiliului de Administraţie. Decizia dată va fi emisă în termen de o lună de la data sesizării ANRCETI. Acest termen poate fi prelungit, la propunerea Comisiei de soluţionare a litigiului, cu cel mult o lună de zile. Decizia respectivă poate fi suspendată sau anulată printr-o altă decizie a ANRCETI sau prin hotărârea instanţei de judecată competente.

În cazul litigiilor dintre furnizori şi utilizatorii finali, care nu au fost rezolvate pe cale amiabilă, ultimii se pot adresa ANRCETI în vederea rezolvării acestor litigii în corespundere cu procedura prealabilă de soluţionare a reclamaţiilor, prevăzută de contractele încheiate cu furnizorii respectivi. Această procedură este una scrisă. Dacă în termen de o lună de la primirea de către ANRCETI a unei reclamaţii, părţile nu au ajuns la o înţelegere cu privire la obiectul litigiului, autoritatea de reglementare le va transmite acestora opinia sa cu privire la modalităţile de soluţionare a litigiului, motivată în mod corespunzător.

Procedura de soluţionare a litigiilor este facultativă şi gratuită. De organizarea acestei proceduri este responsabilă Direcţia Juridică a ANRCETI.

Date de contact: Dl Lilian Platon, tel: 022 251 330, e-mail: lilian.platon@anrceti.md

Ultima actualizare: 17/05/2014