Informaţie de contact

Adresa:
bd. Ştefan cel Mare, 134
MD-2012, Chişinău
Republica Moldova

Anticameră
tel.:  022 251 317
fax: 022 222 885
e-mail: office@anrceti.md

Relații cu mass-media
tel.: 022 251 364
e-mail: stela.iacob@anrceti.md

 

Linia telefonică de informare
și anticorupție: 080080080

 

Instituţii de stat ale R. Moldova

23 Aprilie, 2024

Ghidul furnizorului

5. Licenţe de activitate în domeniul tehnologiei informaţiei

Noţiuni generale

În conformitate cu prevederile Legii nr.451-XV din 30.07.2001 privind reglementarea prin licenţiere a activităţii de întreprinzător, cu modificările introduse prin Legea nr.176 din 15.07.2010, ANRCETI eliberează, începând cu 10 noiembrie 2010, licenţe pentru un gen de activitate în domeniul tehnologiei informaţiei: pentru furnizarea serviciilor de creare, implementare şi de asigurare a funcţionării sistemelor informaţionale automatizate de importanţă statală, inclusiv a produselor program.

Cine poate obţine licenţa?

Licenţa dată poate fi solicitată atât de persoanele juridice, înregistrate în Republica Moldova, indiferent de tipul de proprietate şi forma juridică de organizare, cât şi de persoanele fizice cu drept de a practica unele genuri de activitate supuse licenţierii.

Ce documente sînt necesare pentru obţinerea licenţei?

Pentru obţinerea licenţei, solicitantul urmează să completeze şi să depună la ANRCETI o declaraţie/cerere conform formularului stabilit, pe care poate să-l ridice la sediul Agenţiei sau să-l descarce de pe pagina web a acesteia. La declaraţie/cerere va anexa următoarele documente (în copie):
- buletinul de identitate a persoanei cu funcţie de răspundere.

În ce mod se transmit la Agenţie cererea şi documentele anexate la ea?

Transmiterea documentelor la sediul Agenţiei se poate efectua numai în unul din următoarele moduri:
- prin depunere, personal sau de către un reprezentant al solicitantului ori al furnizorului, sub luare de semnătură;
- prin serviciul poştal de trimitere poştală recomandată cu confirmare de primire.

Cît timp durează adoptarea deciziei Agenţiei?

Consiliul de Administraţie al ANRCETI adoptă decizia privind eliberarea licenţei în termen de 10 zile de la data depunerii cererii corespunzătoare. Licenţa se perfectează şi se eliberează solicitantului, în termen de 3 zile lucrătoare, din ziua primirii documentului care confirmă achitarea taxei pentru eliberarea licenţei. Mărimea acestei taxe, stabilită prin lege, este de 3250 lei, sumă care se virează integral la bugetul de stat.

Odată cu licenţa, solicitantului i ce eliberează şi condiţiile de licenţă care au fost aprobate prin hotărârea Consiliului de Administraţie al ANRCETI nr.33 din 04.11.2010.

Dacă solicitantul, în termen de 30 de zile de la data la care i s-a expediat (înmînat) înştiinţarea despre adoptarea deciziei privind eliberarea licenţei, nu va prezenta nemotivat documentul ce confirmă achitarea taxei stabilite în acest sens, ANRCETI este în drept să anuleze decizia respectivă.

Care este termenul de valabilitate a licenţei?

Termenul de valabilitate a licenţei este de 5 ani şi poate fi prelungit, pentru aceiaşi perioadă, în condiţiile legislaţiei în vigoare.

Informaţii suplimentare: tel: 022-251-315, e-mail: aliona.morari@anrceti.md,
                                       tel: 022-251-326, e-mail: irina.ciocan@anrceti.md,
                                       tel: 022-251-327, e-mail: petru.bulicanu@anrceti.md.

Înapoi

Ultima actualizare: 16/11/2012